شیطان پرستی و موسیقی

 

کنسرت بزرگ شیطان

 

 وحید آقامحسنی


 satanic

 چکیده:

 

این مقاله به این پرسش می پردازد که گروه های شیطان پرستان از طریق موسیقی چگونه افکار و عقاید خود را منتقل میکنند ؟

 

کلمات کلیدی:

 

موسیقی. شیطان . شیطان پرستی . ضد مسیح . مرلین منسون .

 

مقدمه:

 

شیطان با همه عظمتش در طول تاریخچنین انسجامی نداشته است و در مقابل جبهه حق همچنین صلابت و انسجامی از خود نشاننداده است.
حجم علائمى که در فرهنگ و اقتصاد غرب مى‌‏بینم تا حد بسیار زیادى شیطانى است و حتی
خود غربى‌‏ها نمى‌‏دانند که شیطان را می‌‏پرستند.
همان نمادى که در حج توسط حجاج با سنگ زده می‌‏شود در تمام میادین اصلی اروپا و آمریکا وجود دارد که نام آنها "اوبلیسک" است و هفده ابلیسک که به نام خدای راه و خورشید نامیده
می‌‏شوند روبروى واتیکان قرار دارد که یکی از آنها در وسط میدان نصب کرده‌‏اند یعنی حتی محور عمل کلیسای کاتولیک هم شیطان است و بالای آن ابلیسک صلیب را به‌‏عنوان نماد مسیحت نصب کرده‌‏اند و همه شیطان‌‏پرستی می‌‏کنند بدون اینکه بدانند.

شیطان موفق شده با فرایند هنر پست‌‏مدرن در موسیقى پست‌‏مدرن و سینماى پست‌‏مدرن، زمینه‌‏هایى را فراهم کند تا بر دورانی که در آن، ترس از مدرنیزم موضوعیت پیدا کرده حاکم شود.

دوران" پست‌‏مدرن" و "مدرن" تمام شده و وضعیت "ترنس‌‏مدرن" آغاز شده است، اولین فیلم سینمایی "ترنس‌‏مدرن" فیلم "کنستانتین" بود که اولین فیلم شیطانى از این جنس است. (حسن عباسی)

  

 مرلین منسون

در اینجا به تحلیل آثار هنرمندی میپردازیم که خود را ضد مسیح میخواند و به نوعی مروج شیطان پرستی است.

 

مرلین منسون در دیداری که با آنتوآن لاوی موسس کلیسای شیطان داشت توسط لاوی عنوان کشیش را دریافت کرد. که در کلیسای شیطان به معنای کسی است که مورد احترام کلیسا است.

 

شیطان پرستان لاویی

این نوع از شیطان پرستی بر مبنای فلسفهٔ آنتوآن لاوی که در کتاب "انجیل شیطان" و دیگر آثارش آمده است تشکیل شده است. لاوی موسس کلیسای شیطان (1966) بود و تحت تاثیر نوشته‌های فردریک نیچه، آلیستر کرالی، این رند، مارک د سید، ویندهام لویس، چارلز داروین، امبروس بیرس، مارک تواین و بسیاری دیگر بوده است. "شیطان" در نظر لاوی موجودی مثبت بوده در حالی که تعالیم خداجویانه کلیساها را مورد تمسخر قرار داده و به مسائل جهان مادی نیز اعتنایی نداشت.

یک شیطان پرست لاویی، خود را خدای خود میداند، آیین مذهبی این گروه از شیطان پرستان بیشتر شبیه به فلسفه میجیک کراولی با دیدی جلوبرنده به سمت شیطان پرستی است. یک شیطان پرست لاویی مدعی آن است که کسانی که خودشان را با شیطان پرستی هم ردیف میدانند نباید به طرز فکر گروهی خواص وفادار باشند و آنها را از لحاظ اخلاقی قبول نداشته باشند. و در ازای آن گرایشات انفرادی داشته باشند و من تبع باید به طور دائمی یک سر و گردن بالاتر از کسانی باشند که خود را از لحاظ اخلاقی، قوی میدانند. و در بشر دوستی ]گمراه[ خود، بدون تامل عمل کنند.

 

منسون یک خواننده ی آنتی کرایست و ضد مسیح (دجال) است و دارای فلسفه ای منفی باف است(در رابطه با دنیا) . . نکته جالب اینکه او در یک مدرسه مذهبی ( مسیحی) تحصیل می کرد. او دارنده مدرک استادی در رشته فلسفه میباشد ..

 او در بین جهانیان القاب و بحث های گوناگونی دارد.بعضی ها او را شیطان بزرگ مینامند بعضی دیگر به او فرستاده شیطان میگویند گروهی او را دلقکی رنگ کرده مینامند ..در بین جوانان ما هم همچین مساله ای وجود دارد که اکثرا بخاطر استیل خاص اوست. خیلی ها هم فکر میکنند که فقط او یک شیطان پرست بیهویت است ..

 

او با استیل خاص خودش طرفداران زیادی کسب کرده که دیده میشود درکنسرت هایش برای او خود کشی هم میکنند.ولی همین استیل برای او منتقدان زیادی کسب کرده که در مصاحبه هایش که یکی از آنها با آقای مایکل مور از منتقدان بزرگ آمریکا هست و چندی پیش در شبکه یک ایران هم پخش شد میگوید که طریقه تیپ من برای این است که با طن پست انسان را به آنها نشان دهم وبگویم زیر آن لباس های زیبایشان چه چیزی وجود دارد.در ضمن او هرچیزی که ایجاد توجه کند نیز در گریم خود اضافه میکند.

 

عقاید او که همه آنها در موزیک های او به نمایش در میاید این را حاکم است که انسان را پست ترین موجود خلق شده مینامد و دیگری این است که خود را خدا میداند و میگوید هرکس خدای خودش است.(او دشمن دین مسیح نیز هست تا حدی که در یکی از کنسرتهایش انجیل را هم پاره کرد).او برای خود گروهی نژاد پرست تشکیل داده که خود را رهبر آن گروه کرده و با طرفداران خود در آن فعالیت میکند.در ضمن او با سیا ست های امریکایی ها نیز مخالف است.

 

 


منابع :

 

1.      توسلی ،بابک ؛مقاله شیطان درموسیقی غرب ،نشریه نگاه تازه ،شماره سوم وچهارم ،ص147.

2.       

سخنرانی دکتر حسن عباسی با عنوان " شیطان‌شناسی مدرن و عینیت یافتن شیطان در قرن

21"

3.  عبداللهی خوروش ،حسین ؛تأثیر موسیقی برروان واعصاب ،ناشر:بنگاه مطبوعاتی مطهر اصفهان.

 

 

4- Manson, Marilyn. The Long Hard Road out of Hell, HarperCollins, 1998. ISBN 0060987464

 

5-Baker, Greg. Manson Family Values. Miami New Times, July 20, 1994.

 

6-Strauss, Neil. A Band To Scare Parents With. Longview (TX) News-Journal, May 18, 1997.

 

  
نویسنده : وحید آقامحسنی ; ساعت ۱:۳٧ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٢ خرداد ،۱۳۸٥

 

جهانی شدن و اسلام

 

global islam

 

اسلام مسأله جهاني شدن و تشكيل جامعه جهاني و حكومت جهاني را مطرح كرده است. مستندات و ادله زير را مي‌‌توان براي اثبات اين موضوع بيان نمود:

 

الف: آيات قرآن

1«قل يا ايها الناس اني رسول الله اليكم جميعاً»

«اي رسول ما به خلق بگو كه من بر همه شما جنس بشر رسول خدايم»

2«و ما ارسلناك الاكافه للناس»

«و ما تو را جز براي اينكه عموم بشر را بشارت دهيم نفرستاديم»

3«و ما ارسلناك الارحمه للعالمين»

«و‌اي رسول ما تو را نفرستاديم مگر آنكه رحمت براي اهل جهان باشد»

4«تبارك الذي نزل الفرقان علي عبده ليكون للعالمين نذيرا»

«بزرگوار آن خداوندي است كه قرآن را بنده خاص خود نازل فرمود تا اهل عالم را متذكر و خدا ترس گرداند»

در آيات فوق به اين مطلب اشاره شده است كه پيامبر گرامي اسلام (ص) پيام قرآني خود را كه همان وحي الهي است با ويژگي ابديت براي تمام بشريت اعلام كرده است و آيات مزبور دلالت دارند بر جهان شمول بودن نظام اسلامي و اينكه رسالت پيامبر اكرم(ص) جهاني و براي تمام انسانها است.

 

آياتي كه در آنها تشكيل جامعه جهاني بشارت داده شده است:

 

5«وعد الله الذين آمنوا منكم وعملو صالحات ليستخلفنكم في الارض...»

«و خدا به كساني كه از شما مؤمنان ايمان آرد و نيكوكار گردد وعده فرموده است كه در زمين خلافت دهد

 

تمامي مواردي كه آيات قرآن با خطاب عام يا ايها الناس آغاز مي‌‌شود مي‌‌تواند شاهدي برجهاني بودن پيام قرآن باشد مانند آيه 21 سوره بقره، آيات 170 و 174 سوره نسا و آيات 23 و 57 و 104 و 108 سوره يونس

 

ب) روايات

با مراجعه به احاديث و روايات بدست مي‌‌آيد كه پيام اسلام محدود به زمان و مكان خاص نيست بعنوان نمونه به يك فراز از نامه 62 نهج‌البلاغه اكتفا مي‌‌شود

« فان الله سبحانه بعث محمداً صلي الله عليه و آله نذيرا للعالمين»

ج) سيره نبوي

از سيره و سنت پيامبر كه در منابع تاريخي نقل شده است نيز نشانه‌هايي از نگاه جهاني آن حضرت دارد به خصوص ارسال نامه از سوي ايشان به سران قدرتهاي بزرگ جهاني و دعوت آنها به اسلام.

 

آينده جهاني شدن))

حال ببينيم ديدگاه و نظر اسلام در مورد ترسيم آينده جهان و تشكيل حكومت جهاني چيست؟ در بينش اسلامي همانند ساير اديان آرمان تشكيل حكومت جهاني وجود دارد ولي اين بدين معني نيست كه در دوران تحقق چنين آرماني ديگر ملتها و اقوام و يا آيين‌ها وجود خارجي نخواهد داشت به عبارت ديگر هر چند اسلام، تشكيل امت واحده جهاني اسلام را نويد داده وليكن آنرا منوط به از بين رفتن و نابودي ملتها و ساير اديان نمي‌كند.

بنابراين با استناد به آيات و روايات مي‌‌توان گفت كه تنها معيار تحقق جامعه جهاني از ديدگاه اسلام داشتن عقيده توحيدي است و نه وحدت عقيده‌ها.

در قرآن كريم چنين آمده است:

«اذ قال الله يا عيسي اني متوفيك و رافعك الي و مطهرك من الذين كفروا و جاعل الذين اتبعوك فوق الذين كفرو الي يوم القيامه...»

54/ آل‌ عمران

«به يادآور وقتي كه خداوند فرمود ‌اي عيسي همانا من روح تو را قبض نموده و برآسمان بالا برم و تو را پاك و منزه از معاشرت كافران گردانم و پيروان تو را بر كافران تا روز قيامت برتري دهم»

از اين آيه به روشني استفاده مي‌‌شود كه آيين مسيح (عليه السلام) تا روز قيامت موجوديت خود را حفظ خواهد كرد و همانگونه كه بسياري از مفسران گفته‌اند اين امت برتري نسبي خودش را بر كفار براي هميشه حفظ مي‌‌كند.

 همچنين در آيات 7 و 8 سوره اسرا مي‌‌خوانيم:

«فاذا جاء و عدالاخره ليسوؤا وجوهكم و ليدخلوا المسجد كماد خلوه اول مره وليتبروا ما علوا تتبيراً عسي ربكم ان يرحمكم و ان عدتم عدنا و جعلنا جهنم للكافرين حصيراً»

«و آنگاه كه وقت انتقام ظلم ديگر شما فرارسيد اثر بيچارگي و خوف و اندوه و رخسار شما ظاهر شد و به مسجد بيت‌المقدس مانند بار اول درآيند و به هر چه رسند نابود سازند و به هر كسي تسلط يابند به سختي هلاك گردانند اميد است خدا به شما باز مهربان گردد و اگر به عصيان و ستمگري برگرديد ما هم به مجازات شما باز مي‌‌گرديم و جهنم را زندان كافران قرار داده‌ايم»

كه از مفهوم اين آيه شريفه كه سرنوشت يهود در آخر الزمان و مقارن ظهور مهدي (عج) سخن مي‌‌گويند چنين استنباط مي‌‌شود كه آيين يهود نيز همانند مسيحيت تا پايان جهان باقي خواهد ماند.

گذشته از آيات قرآن كريم هنگامي كه به سيره پيامبر (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌و‌سلم) و پيمانهاي متعددي كه با قبايل و گروه‌هاي مختلف برقرار ساخته است مراجعه كنيم به روشني خواهيم ديد كه پيامبر اكرم(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌و‌سلم) در صدد نابودي مذاهب و حتي آداب و رسوم غيره نبوده است براي نمونه مي‌‌توان به پيمانهاي صلح پيامبر با يهوديان مدينه و نصاراي نجران مراجعه كرد.

از آنچه گفته شد به دست مي‌‌آيد كه اسلام حتي در زماني كه در اوج قدرت خويش است نيز در صدد از هم پاشيدگي و نابودي ملتها و تبديل آنها به امت واحد از نظر آداب و رسوم و ساير ويژگيها نبوده است و تنها معيار امت واحد از ديدگاه اسلام داشتن عقيده توحيدي است. به عبارت ديگر اسلام معتقد به جامعه جهاني با حفظ مليتهاي مختلف است نه حذف مليتهاي مختلف وضعيتي كه شبيه حكومت فدرال و فدراسيون مي‌‌باشد.

علامه مجلسي از امام صادق (عليه السلام) روايت كرده كه به ابوبصير فرمود:‌اي ابومحمد مثل اين است كه مي‌‌بينم حضرت قائم با فرزاندانش در مسجد سهله فرود آمده‌اند ابوبصير گفت قائم در مورد اهل ذمّه چگونه رفتار خواهد كرد امام پاسخ داد: همانگونه كه پيامبر (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌و‌سلم) با آنان صلح كرد مهدي نيز با آنها صلح مي‌‌كند و در دوران مهدي و حكومت اسلامي با قبول حاكميت اسلام و پرداخت ماليات جزيه زندگي مسالمت‌آميزي خواهند داشت. (بحارالانوار، ج52، ص376

 

پینوشت ها:

1. آيه 158، سوره اعراف

28/ سباء   .2

 107/ انبياء   .3

1 فرقان .4

55/ نور .5

 

منابع و ماخذ

 

1. هافمن،مرادويلفريد: جهان وآينده جهان اسلام، بازتاب انديشه ، شماره17، مرکزپژوهشهای صداوسيما، قم،1382

 

2. کارگر ، رحيم : جهانی شدن و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ، انتظار ، ش 6 ، مرکزتخصصی مهدويت ، قم، 1382، ص144

 

3. عاملي،سعید رضا. مقاله جهاني شدن معکوس و انقلاب ديني: بازخواني جامعه شناسي بومي-جهاني انقلاب اسلامي ايران

 

 4. صوفي آبادي. محمود . مقاله اسلام جهاني شدن و پيامدهاي فرهنگي آن

 

  
نویسنده : وحید آقامحسنی ; ساعت ۱:۳٥ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٢ خرداد ،۱۳۸٥
تگ ها :